Suomen Karateliitto

Suomen karateliitto edustaa suomalaisia karateseuroja yli tyylisuuntarajojen. Liitossa on tällä hetkellä yli sata jäsenseuraa. Karateliitto toimii seuroja yhdistävänä organisaationa, jossa ylintä valtaa käyttää vuosittain pidettävä liittokokous.

Karateliiton tarkoitus on ”edistää ja kehittää karatea ja muita samantapaisia kamppailulajeja Suomessa ja toimia näiden kamppailulajien yhdistysten valtakunnallisena keskusjärjestönä kilpa-, kunto-, nuoriso-, ja muussa kamppailulajeihin liittyvässä toiminnassa.” (Suomen karateliiton säännöt 19.7.1995)

Liiton toiminta kanavoituu valiokuntatyöskentelyyn. Eri valiokunnat järjestävät tehtävänsä mukaista toimintaa kuten erilaisia koulutuksia, leirejä, kilpailuja, nuorisotoimintaa yms. tilaisuuksia. Toisaalta Suomen karateliitto edustaa suomalaista karatea maailmanlaajuisissa karaten katto-organisaatioissa kuten Maailman karateliitto (WKF) ja Euroopan karateliitto (EKF).

Suomessa karateliitto on valtionapukelpoinen lajiliitto ja toimii yhteistyössä mm. Opetus- ja kultuuriministeriön, Suomen Olympiakomitean sekä eri kaupunkien liikuntatoimien kanssa. Lisäksi liitolla on useita pitkäaikaisia yhteistyökumppaneita eri alojen yritysten joukossa.

Lisätietoja: www.karateliitto.fi